Sök

tisdag 2 november 2010

EN ÄLG!

Jag vet att älgsäsongen är över ..men kanske finns det ändå någon som är intresserad av att göra en älg till någon som brukar åka på den årliga älgjakten eller bara till någon som helt enkelt tycker om älgar ;D Bra julklapp kanske?

Den här lilla killen ska bli en hängande nyckelrings-maskot med lite tillbehör innan han ska levereras till sin mottagare vid en lite mer festlig högtid.

Mönstret är ett hopplock av delar från olika andra mönster (ogillande om publikation får framföras till mig) och de som är sugna på att virka en egen älg finner beskrivningen på svenska här och på danska hos Westmose här.
Mycket nöje! ;D


7 kommentarer:

  1. Du är ju helt otroligt duktig. Du får till det så bra, jag menar att älgar har man väl sett sig less på å fina är de inte , men goda att äta. Din älg är supersöt.

    SvaraRadera
  2. Den blev hur söt som helst. Fiffigt att ha den som nyckelring.

    SvaraRadera
  3. Oj sötaste älgen jag har sett i hela mitt liv ;D

    SvaraRadera
  4. den är underbar, tack för mönster

    SvaraRadera
  5. Hur kul som helst, sätt en tomteluva på den nu till jul helt klart en storsäljare eller en med mindre horn och röd mule blir det en annan bekant typ. Love Marita

    SvaraRadera
  6. Nej men så söt :) Vad duktig du är!!!
    Annika

    SvaraRadera

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning