Sök

söndag 18 september 2011

Höstlig nödvändighet

Nu när den tidiga hösten har smugit sig på oss efter en alltför kort sommar måste vi ännu en gång börja klä oss varmare. Bland dessa varma kläder väljer jag alltid en kär accessoar; handledsvärmaren! Men har kollat i min kollektion i år och fann där bara kortare och tunnare sådana som jag har tröttnat på eller slitit ut. Så jag fick lov att sätta mig ner och sticka upp ett par stilrena och lite längre värmare som kan matcha de svarta benvärmare jag ofta går runt i. Mina kalla händer skuttade av glädje när dessa var klara!
Stickade i ullblandning med stickor nr 2. Mönstret tog jag fram lite på känsla.

2 kommentarer:

  1. Det finns inget skönare än handledsvärmare, man kan aldrig få nog av dem och snyggt är det också.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja bo granne med dig, så kreativ, talangfull och inspirerande som du är! Du verkar ju vara en sån skön individ också... Kanske lugnast för dig att vi bor så långt ifrån varandra. ;)
    Ska nog införskaffa lite garn väldigt snart och försöka fixa mig egna handledsvärmare, för jag är ju isbiten herself! Tack för inspirationen!

    SvaraRadera

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning