Sök

måndag 31 oktober 2011

Lila handledsvärmare

Nya fina handledsvärmare till josie! I hennes favoritfärg lila :)
Stickade i Svarta Fårets Jubileums garn 100% akryl med långstickor nr 2
Mönster;
Stickas fram och tillbaka
60m
*1v rät
1v avigt
2v rät
1v avigt
1v rät*
upprepa *-* tills du får önskad bredd
sy ihop aviga mot aviga
(bra att försöka matcha randningen på varje sida
så att det ser ut som att man har stickat på rundsticka)
Gjorde mina lite längre så att jag kunde vika ner en kant
och sy dit lite dekorativa knappar.

5 kommentarer:

  1. Well done, Josie! Och tack för beskrivningen. Den kanske jag vågar ge mig på... =)

    SvaraRadera
  2. Men du... Eftersom jag också vill ha en vikt kant på min, innebär det då att jag behöver lägga till ett antal maskor på dessa 60? Hur många extra rekommenderar du i så fall?

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde totalt 60m på längden, inklusive kanten. Det är en smaksak egentligen hur stor kant man vill ha men har du ett finare garn rekommenderar jag 15m till kant. Stickar du i ett lite grövre garn kanske det räcker med bara 10m. Lycka till!

    SvaraRadera

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning